Scheinherrovy lži

Peníze

Jediné náklady na přebarvení měly být zmíněné 2 miliony. Ale například autobus 3694 měl poškozené pouze čelo, zatímco byl zbytečně přebarven celý.

Jak si také můžete všimnout, tramvaje i autobusy v pid postupně dostávají samolepky s novým logem, které samozřejmě také nejsou zadarmo. Jen dopravní podnik provozuje přibližně 1300 autobusů a soukromá Arriva City nějakých 270 autobusů. Když si připočteme vozy dalších dopravců x 4 samolepky (na 1 vůz jsou potřeba min. 4. Na kloubový autobus i více), tak dostaneme počet, kolik necháme vytisknout velkoformátových samolepek. A zaplatí to……no přece opět vy, obyvatelé Prahy.

Kromě změny designu na vozidlech se nové logo šíří i na všechny ostatní místa, např. stejnokroje informátorů při výlukách – ty asi také nebyly zadarmo, že?

Design

Barevná kombinace byla obhajována slovy, že červené pruhy zvýrazňují dveře. To by pomohlo např. osobám se špatným zrakem k jednoduché orientaci v dopravě. Ale – sliby chyby! Jak můžeme vidět na fotografiích autobusů a tramvají v novém nátěru, žádné (!!!) nemá červené pruhy v místě dveří. Ale tak třeba mechanici ocení, že jim červené pruhy zvýrazňují kola, která pravidelně kontrolují.

Další novinkou, kterou se autoři neslavného designu v čele s A. Scheinherrem chlubí, jsou piktogramy na dveřích, které na první pohled nasměrují cestující s invalidním vozíkem nebo kočárkem do správných dveří. Nápad to není špatný – až na to, že je úplně okopírovaný od původního vzhledu! Jak vidíte na fotce, autobusy vyráběné několik posledních let jsou již těmito piktogramy standardně vybavovány. Je tedy lež, že by to nový design jakkoli zlepšil!

Fyzika

Scheinherr proti současnému trikolórovému nátěru PID také argumentoval slovy, že modrá barva na střeše přitahuje teplo a autobus kvůli ní musí více používat klimatizaci. Jakýkoliv člověk, který měl fyziku alespoň na základní škole ví, že je to naprostá blbost. Tmavší barva naopak chrání vnitřek před teplem. Z tohoto důvodu například nosí lidé žijící v pouštích hábity tmavé barvy.

Když se vrátíme k autobusům, tak ty mívají střechu bílou. Modrá barva je umístěna jen po stranách střechy a na stranách případné klimatizace. Takže i kdyby tato Scheinherrova tepelná fyzika fungovala, nemá to na autobusy s červeno-bílo-modrým nátěrem vliv.