Peníze
Jediné náklady na přebarvení měly být zmíněné 2 miliony. Ale například autobus 3694 měl poškozené pouze čelo, zatímco byl zbytečně přebarven celý.
Jak si také můžete všimnout, tramvaje i autobusy v pid postupně dostávají samolepky s novým logem, které samozřejmě také nejsou zadarmo. Jen dopravní podnik provozuje přibližně 1300 autobusů a soukromá Arriva City nějakých 270 autobusů. Když si připočteme vozy dalších dopravců x 4 samolepky (na 1 vůz jsou potřeba min. 4. Na kloubový autobus i více), tak dostaneme počet, kolik necháme vytisknout velkoformátových samolepek. A zaplatí to……no přece opět vy, obyvatelé Prahy.
![](http://pid-prd.cz/wp-content/uploads/2021/11/20211019_170953_1-1-1024x767.jpg)
Kromě změny designu na vozidlech se nové logo šíří i na všechny ostatní místa, např. stejnokroje informátorů při výlukách – ty asi také nebyly zadarmo, že?
![](http://pid-prd.cz/wp-content/uploads/2021/10/8_dispecer_pid_web-1024x724.jpg)
Design
Barevná kombinace byla obhajována slovy, že červené pruhy zvýrazňují dveře. To by pomohlo např. osobám se špatným zrakem k jednoduché orientaci v dopravě. Ale – sliby chyby! Jak můžeme vidět na fotografiích autobusů a tramvají v novém nátěru, žádné (!!!) nemá červené pruhy v místě dveří. Ale tak třeba mechanici ocení, že jim červené pruhy zvýrazňují kola, která pravidelně kontrolují.
![](http://pid-prd.cz/wp-content/uploads/2021/10/DSC_7954-1024x683.jpg)
Další novinkou, kterou se autoři neslavného designu v čele s A. Scheinherrem chlubí, jsou piktogramy na dveřích, které na první pohled nasměrují cestující s invalidním vozíkem nebo kočárkem do správných dveří. Nápad to není špatný – až na to, že je úplně okopírovaný od původního vzhledu! Jak vidíte na fotce, autobusy vyráběné několik posledních let jsou již těmito piktogramy standardně vybavovány. Je tedy lež, že by to nový design jakkoli zlepšil!
![](http://pid-prd.cz/wp-content/uploads/2021/10/20211028_094244-1024x580.jpg)
Fyzika
Scheinherr proti současnému trikolórovému nátěru PID také argumentoval slovy, že modrá barva na střeše přitahuje teplo a autobus kvůli ní musí více používat klimatizaci. Jakýkoliv člověk, který měl fyziku alespoň na základní škole ví, že je to naprostá blbost. Tmavší barva naopak chrání vnitřek před teplem. Z tohoto důvodu například nosí lidé žijící v pouštích hábity tmavé barvy.
Když se vrátíme k autobusům, tak ty mívají střechu bílou. Modrá barva je umístěna jen po stranách střechy a na stranách případné klimatizace. Takže i kdyby tato Scheinherrova tepelná fyzika fungovala, nemá to na autobusy s červeno-bílo-modrým nátěrem vliv.
![](http://pid-prd.cz/wp-content/uploads/2021/11/photo_2021-11-01_17-01-19-1024x700.jpg)